Din nou o zi emotionanta pentru mine… prima zi de gradinita cu adevarat pentru Adeluta! Din nou o zi frumoasa de toamna, doar ca trezirea am facut-o mai devreme decat de obicei, astfel incat afara inca era usor intunecat… e bine, in comparatie cu diminetile de noiembrie/decembrie cand va fi inca noapte la 7 dimineata. Asa ca, din punctul asta de vedere, sa zambim frumos!:mrgreen:😀

Bun, ne trezim la 6.30 (eu si tati) si usor usor fosnim in jurul Adelutei ca poate poate ii vine trezitul natural… dar nu, ea se incapatana sa doarma ca un ursulet in patucul ei sub paturica moale cu puisori, floricele si ciupercute colorate… o placere sa te uiti la ea cum doarme… dar na, ce sa-i faci, azi e prima zi de gradi si trebuie sa fim la 8 acolo! nu trece mult de ora 7 si tati se apropie de ea sa-i faca trezirea cu minunata tehnica de masaj care ii place la nebunie… apoi evident, Adeluta se suceste, se foieste, dar NU MARAIE, important de zis!😀 si ne zambeste strengareste, tati continuand cu masajul din cap pana-n picioare, iar eu cu hainutele si lapticul pregatite gata gata sa iesim ii spun din nou ca astazi ne asteapta doamna educatoare sa venim la gradinita… e prima zi in care se va juca, va manca si va dormi la pranz acolo!

Totul bine si frumos pana aici, ne spalam pe maini, pe ochi si pe dintisori, ne pieptanam si ne punem o moatza-n par; bem lapticul si o vitamina si suntem gata sa ne imbracam frumos cu fustita si sandalute si iesim nu inainte sa ne luam „bagajelul”…. adica priviti ce:

acestea fiind spuse si facute, dam si-un puf de parfum si pe aici ti-e drumul… in masina stabilim ca s-ar putea sa nu avem voie cu atatea jucarii dupa noi, asa incat Adeluta a inteles iar la iesire imi spune: „vezi? am 3 obiecte!” cu alte cuvinte… „vezi? iti las in grija 3 chestii… sa le gasesc inapoi cand ma intorc!”😀 … scumpa de ea, cum sa nu?! ce fetita intelegatoare!

Si pasim toti 3 (ca si ieri, tati a putut sa vina de dimineata cu noi) pe portita gradinitei, veseli si fara probleme… Adeluta se opreste aproape de usa de la intrare in dreptul panoului cu desene de toamna pe care l-au realizat probabil tot copiii mai mari de acolo si se bucura si mai ca ar vrea sa puna mana dar nu prea ajungea…🙂

Apoi intram in gradinita, mergem pana la clasa ei, o salutam cu un „buna dimineata” nu prea vioi pe doamna educatoare care ne astepta cu unul din copii in brate si plangand…🙄 dar nu-i nimic, nu ne scade niciun pic moralul si ne ghideaza spre dulapiorul nostru, ne schimbam de papucei si mai conversam putin pe hol; intre timp am lasat si pijamaluta ei preferata cu buline si fundite pentru somnul de la amiaza pe un raftulet in clasa, special pentru ca una din doamnele ingrijitoare sa le aibe la indemana la momentul somnului… am mai stat pe holisor circa 2-3 minute si discutand impreuna cu educatoarea si cu alti parinti… o vedem pe Adeluta ca nici una, nici doua – ţuşti in clasa, fara sa o indemne nimeni; s-a asezat pe un scaunel la o masuta si a inceput sa se joace cu ‘Alba ca Zapada’ si ‘cei 7 pitici’… asa incat daca am vazut ca ea a facut primul pas fara pic de lacrimi pe sub pleoape, am zis ca asta e momentul, am mers la ea si am pupat-o, i-am dat ultimele indemnuri „sa se joace frumos, sa fie cuminte si daca are nevoie de ceva sa vorbeasca cu Doamna T.” si i-am spus „pa”… apoi din usa i-am mai facut cu mana si am plecat… am simtit-o ca parca ar avea un nod mic in gat, dar n-a zis nimic… n-a plans… si cred eu ca a inteles ce se intampla! pentru mine, si pentru mine, a fost destul de greu sa imi stapanesc emotia, nu lipsea nici la mine nodul acela in gat, dar am fost multumita ca ea, mititica, n-a plans si daca ea a dat dovada de atata curaj si tarie, eu de ce sa o provoc? am speranta ca se va fi simtit bine astazi la gradinita, nu va spun cum stau ca pe ace si abia astept sa-mi spuna primele ei impresii despre „statul la gradinita”… tati va fi la serviciu la ora 4, insa mi-a lasat sa ii transmit ca o pupa si o iubeste!😀 ceea ce o sa si fac; plus ca eu ii voi duce ceea ce i-am promis inca de saptamana trecuta, daca va fi cuminte si nu va plange la gradi, va primi clamitele cu delfinasii si caprioarele Bambi cu sclipici pe care le-am vazut impreuna intr-un magazin de copii…